Nasiona chia inaczej zwane szałwią hiszpańską to wyglądające jak ziarenka maku nasionka, które są skarbnicą wielu witamin i minerałów.

Chia zawierają nawet 25% błonnika, który poprawia metabolizm, tym samym zmniejszając uczucie głodu. Nasiona te po namoczeniu mogą zwiększyć swoją objętość nawet dziesięciokrotnie.

Nasiona chia są idealne dla sportowców oraz osób na diecie, ponieważ dobrze wchłaniają i na długo zatrzymują wodę, a także są bardzo dobrym źródłem błonnika.
Garść nasion chia może dostarczyć organizmowi przyzwoitą ilość białka. To z kolei może znacząco ograniczyć uczucie łaknienia i zmniejszyć chęć na podjadanie między posiłkami.

Nasiona chia to również niezastąpione źródło kwasów tłuszczowych Omega3 i Omega6, które przyczyniają się do zmniejszenia złogów cholesterolu w naczyniach krwionośnych.

Chia mają zdolność zatrzymywania i wchłaniania wody. Poprawiają pracę mózgu oraz wspomagają koncentrację. Nie zawierają glutenu, więc mogą je spożywać osoby chore na celiakię.

Brak smaku nasion chia sprawia, że można dodawać je do wielu potraw. Nasiona chia przybierają smak produktów z którymi się je miesza. Można z nich bardzo szybko zrobić pudding, zalewając nasiona mlekiem kokosowym. Deser można podać razem z owocami lub musami. Na zdjęciu przedstawiony jest pudding chia na bazie mleka kokosowego ze świeżym musem z mango. Pychota… J